Ondernemen

4 Productiviteit apps voor ondernemers.

Leestijd: 3 minuten

Als ondernemer ben ik dol op apps die mijn workflow en productiviteit kunnen vergroten, in deze blogpost deel ik de apps die mij erg helpen met productiever werken.
Ook zal ik toelichten waarom bepaalde apps mij helpen om productiever te werken

Pinterest

Pinterest ben ik steeds meer gaan waarderen, omdat je divers werk voor geschoteld krijgt.
Op bijvoorbeeld Instagram kijk je veel sneller naar het team en naar de maker, op Pinterest kijk ik vaak een stuk objectiever ernaar en zie ik veel meer werk dat van elkaar verschilt.
Hierdoor kan je makkelijk een moodboard opstellen met divers werk en heb je minder snel de kans dat je iets namaakt van iemand.
Pinterest werkt daarom voor mij veel motivirender dan Instagram.

Toggl

Zoals je in dit artikel hebt kunnen lezen ben ik ontzettend dol om mijn tijd te timen. Hierdoor weet ik dat ik gemiddeld 43 minuten bezig ben met het maken van een blogpost en dit dus niet even snel tussen door kan plannen.
Door specifiek te weten hoeveel tijd je kwijt bent aan bepaalde taken binnen je bedrijf zorg je voor veel meer productievere uren.
Ook als je een bedrijf hebt is het natuurlijk belangrijk om je tijd te plannen, maar ook als je moet bewijzen voor de belastingdienst. Maar het is vooral handig voor jezelf, zo kan je namelijk timen hoeveel uren daadwerkelijk betaald zijn en hoeveel bijzaken je eigenlijk doet.
Mocht je dan ooit iemand in willen huren kan je altijd ervoor kiezen om voor bepaalde taken iemand in te huren en weet je ook hoeveel tijd dit ongeveer voor die persoon gaat kosten, waardoor je ook weer precies weet hoeveel geld je er aan kwijt bent.
Probeer dit jezelf dus echt goed aan te leren.

Trello

Zoals je misschien hebt gemerkt ben ik sinds December veel consequenter gaan bloggen, ik heb 2x per week een blogpost online, en op dit moment zelfs 3x per week.
Dit komt omdat ik ben gaan werken met Trello, Trello is een app/desktop/web applicatie waarin je taken op kan schrijven op diverse tabbladen.
Meestal werk ik een maand vooruit met blog ideeen. Zo heb ik vooraan in m’n lijst alle ideeen die ik heb qua blogposts staan (deze kan ik onderweg ook makkelijk toevoegen) en verderop heb ik per maand een tabblad.
In de maand tablad pak ik elke keer uit de ideeen box ideeen en deel ik zo voor een maand aan content toe. Zo zorg ik dat ik nooit zonder inspiratie zit.
Binnenkort kunnen jullie dan ook een blogpost verwachten met hoe ik dit precies doe.

Wunderlist/To do van Microsoft.

Helaas is Wunderlist sinds kort samen gaan werken met Microsoft en stopt de huidige Wunderlist app ermee.
We zullen het dus moeten doen met de vervanger. Wel vindt ik het design van de “nieuwe” app een stuk cleaner staan op mijn home screen.
Deze app gebruik ik voor mijn random taken die ik nog moet doen voor mijn bedrijf, je kan werken met diverse lijsten.
In de app heb ik de volgende lijsten:

  • Jasmijn Bult Fotografie
  • Fotografie
  • School
  • Wishlist
  • Boodschappen

Jasmijn Bult Fotografie heb ik samen gedeeld staan met mijn vriend, zo kunnen we samen kijken of er nog taken zijn die we op moeten pakken en kan hij kijken of er dingen tussen zitten die hij kan doen.
Het prettige is dat je ook data kan toevoegen en zo een deadline voor jezelf instelt. Door samen te werken in een “actie” lijst zorg je ervoor dat kleine taken misschien sneller worden opgepikt als je niks te doen hebt.
Net zoals bij Trello kan ik hier onderweg ook weer makkelijk taken ingooien.

Fotografie zet ik vaak kleine dingen in die ik wil uitproberen met fotografie, maar ook apratuur die ik graag nog zou willen aanschaffen.
Dit zijn dus allemaal kleine fotografie taakjes die niet persee iets hebben te doen met Jasmijn Bult Fotografie.

School zijn kleine taken die ik nog af moet ronden voor mijn opleiding, maar deze lijst kan er bijna tussen uit.

Wishlist zijn dingen die ik graag nog een keer aan zou willen schaffen op dit moment staat er o.a. een apple pencil in.

Boodschappen spreekt eigenlijk voor zich toch, haha.

Tot slot

Dit zijn mijn 4 meest gebruikte apps om productiever te werken als ondernemer. Het zorgt ervoor dat ik alles snel ergens kan opschrijven en het niet blijft spoken in mijn hoofd.
Hierdoor denk ik in het weekend iets minder aan m’n bedrijf en op de momenten dat ik wil werken aan mijn bedrijf kan ik de punten erbij pakken die ik kan gaan uitwerken, vervolgens werk ik het uit voor taken over de week in mijn structuurjunkie planner.

14 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *