Als ondernemer ben ik dol op apps die mijn workflow en productiviteit kunnen vergroten. In deze blogpost deel ik de apps die mij erg helpen met productiever werken. Ook zal ik toelichten waarom bepaalde apps mij helpen om productiever te werken
Pinterest ben ik steeds meer gaan waarderen, omdat je divers werk voor geschoteld krijgt. Op bijvoorbeeld Instagram kijk je veel sneller naar het team en naar de maker. Op Pinterest kijk ik vaak een stuk objectiever ernaar en zie ik veel meer werk dat van elkaar verschilt. Hierdoor kan je makkelijk een moodboard opstellen met divers werk en heb je minder snel de kans dat je iets namaakt van iemand. Pinterest werkt daarom voor mij veel motivirender dan Instagram.
Toggl
Zoals je in dit artikel hebt kunnen lezen ben ik ontzettend dol om mijn tijd te timen. Hierdoor weet ik dat ik gemiddeld 43 minuten bezig ben met het maken van een blogpost en dit dus niet even snel tussen door kan plannen.
Door specifiek te weten hoeveel tijd je kwijt bent aan bepaalde taken binnen je bedrijf. Hierdoor zorg je voor veel meer productievere uren. Ook als je een bedrijf hebt is het natuurlijk belangrijk om je tijd te plannen. Maar ook als je moet bewijzen voor de belastingdienst. Maar het is vooral handig voor jezelf. Zo kan je namelijk timen hoeveel uren daadwerkelijk betaald zijn en hoeveel bijzaken je eigenlijk doet. Mocht je dan ooit iemand in willen huren kan je altijd ervoor kiezen om voor bepaalde taken iemand in te huren. En weet je ook hoeveel tijd dit ongeveer voor die persoon gaat kosten. Waardoor je ook weer precies weet hoeveel geld je er aan kwijt bent. Probeer dit jezelf dus echt goed aan te leren.
Trello
Zoals je misschien hebt gemerkt ben ik sinds December veel consequenter gaan bloggen, ik heb 2x per week een blogpost online, en op dit moment zelfs 3x per week.
Dit komt omdat ik ben gaan werken met Trello, Trello is een app/desktop/webapplicatie waarin je taken op kan schrijven op diverse tabbladen.
Meestal werk ik een maand vooruit met blog ideeën. Zo heb ik vooraan in m’n lijst alle ideeën die ik heb qua blogposts staan (deze kan ik onderweg ook makkelijk toevoegen) en verderop heb ik per maand een tabblad.
In de maand tabblad pak ik elke keer uit de ideeën box ideeën en deel ik zo voor een maand aan content toe. Zo zorg ik dat ik nooit zonder inspiratie zit.
Binnenkort kunnen jullie dan ook een blogpost verwachten met hoe ik dit precies doe.
Wunderlist/To do van Microsoft.
Helaas is Wunderlist sinds kort samen gaan werken met Microsoft en stopt de huidige Wunderlist app ermee.
We zullen het dus moeten doen met de vervanger. Wel vindt ik het design van de “nieuwe” app een stuk cleaner staan op mijn home screen.
Deze app gebruik ik voor mijn random taken die ik nog moet doen voor mijn bedrijf, je kan werken met diverse lijsten.
In de app heb ik de volgende lijsten:
- Jasmijn Bult Fotografie
- Fotografie
- School
- Wishlist
- Boodschappen
Jasmijn Bult Fotografie heb ik samen gedeeld staan met mijn vriend, zo kunnen we samen kijken of er nog taken zijn die we op moeten pakken en kan hij kijken of er dingen tussen zitten die hij kan doen.
Het prettige is dat je ook data kan toevoegen en zo een deadline voor jezelf instelt. Door samen te werken in een “actie” lijst zorg je ervoor dat kleine taken misschien sneller worden opgepikt als je niks te doen hebt.
Net zoals bij Trello kan ik hier onderweg ook weer makkelijk taken ingooien.
Fotografie zet ik vaak kleine dingen in die ik wil uitproberen met fotografie, maar ook apparatuur die ik graag nog zou willen aanschaffen.
Dit zijn dus allemaal kleine fotografie taakjes die niet persee iets hebben te doen met Jasmijn Bult Fotografie.
School zijn kleine taken die ik nog af moet ronden voor mijn opleiding, maar deze lijst kan er bijna tussen uit.
Wishlist zijn dingen die ik graag nog een keer aan zou willen schaffen op dit moment staat er o.a. een Apple Pencil in.
Boodschappen spreekt eigenlijk voor zich toch, haha.
Tot slot
Dit zijn mijn 4 meest gebruikte apps om productiever te werken als ondernemer. Het zorgt ervoor dat ik alles snel ergens kan opschrijven en het niet blijft spoken in mijn hoofd.
Hierdoor denk ik in het weekend iets minder aan m’n bedrijf en op de momenten dat ik wil werken aan mijn bedrijf kan ik de punten erbij pakken die ik kan gaan uitwerken, vervolgens werk ik het uit voor taken over de week in mijn structuurjunkie planner.
14 Comments
Helemaal mee eens, ik was ook echt gek op Wunderlist. Ik moet nog even wennen aan de nieuwe versie van Microsoft. Pinterest vind ik echt super leuk en helpt mij echt 🙂
Jaaa, ik gebruik van deze apps Pinterest het meest. Die gebruik ik ook vaak ter inspiratie voor m’n eigen fotografie op m’n blogs en Instagram. Heerlijk. Soms weet je gewoon even niet meer hoe je een product nou het beste kan fotograferen. En ik deel zelf ook al m’n foto’s daar, ideaal!
Ik vind Trello ook zo fijn werken! Moet zelf ook weer eens meer aandacht aan Pinterest gaan besteden.
Goede tips! Drie van de vier apps kende ik nog niet, maar ga ik zeker eens opzoeken! 🙂
Bedankt voor de tips! Ik kende alleen Pinterest… wat gestructureerder werken zou goed zijn voor mij ja…
Wat een handige apps, hier ga ik zeker even naar kijken!
Trello kende ik nog niet. Ik ga zeker kijken hierna. Goede tips.
Handig dat je dit deelt. Veel mensen hebben in deze tijden hier wel iets aan!
pinterest gebruik ik het laatste jaar ook steeds meer. De andere apps ken ik eigenlijk niet zo goed en gebruik ik ook niet. Fijn dat het jou zo veel houvast biedt.
Thanks voor de tips, ik kende alleen Pinterest ?
Handig die apps. Pinterest heb ik maar niet zo vaak gebruik. De rest kende ik niet. Die Trello lijkt mij handig apps
Dat zijn wel hele handige apps, vooral Toggl ben ik wel heel benieuwd naar!
ik gebruikte elke dag wunderlist en nu die nieuwe to do, hij is wel fijn maar toch wennen
Als je heel druk bent dan lijkt dit me wel handig! Ik gebruik gewoon de agenda app en onthoud wel wat ik moet doen voor alles.